Tänasel digitaalse turu ajastul on usaldus esmatähtis. Kliendid eeldavad, et veebipoed ei paku mitte ainult suurepäraseid tooteid ja sujuvaid ostukogemusi, vaid kaitsevad ka nende isikuandmeid. Üks ainus isikuandmete rikkumine võib kaasa tuua aga rahalisi kaotusi, trahve ja püsivat mainekahju. Kuna küberohud on tõusuteel ja isikuandmete kaitse üldmäärus (IKÜM) seab selged ootused andmekaitsele, peavad e-poe pidajad seadma esikohale turvalisuse – mitte ainult vastavusnõudena, vaid ka klientide usalduse ja pikaajalise edu võtmetegurina.

Järgnevad Andmekaitse Inspektsiooni juhised annavad e-poe pidajatele selged ja praktilised soovitused IKÜM-is sätestatud turvanõuete täitmiseks. Olenemata sellest, kas ollakse väikeettevõte või suur e-kaubanduse platvorm, kirjeldatakse järgnevalt, kuidas kaitsta kliendiandmeid ning tehinguid ja hallata tõhusalt kolmandate osapoolte riske. Alates tugevate autentimismeetmete rakendamisest kuni andmekaitserikkumistele reageerimiseni on iga peatükk loodud selleks, et aidata e-poe pidajal riske minimeerida, säilitades samal ajal äritegevuse paindlikkuse.

Last updated: 17.04.2025