Geenius.ee: Millistel juhtudel tohib Eestis telefonikõne salvestada ja selle sisu avaldada?

18. Mai 2017
PrintPDF Jaga

Telefonidele on mitmeid rakendusi ning lisaseadmeid, mille abil saab tehniliselt lihtsalt kõnesid salvestada – omaette küsimus on, kas seda Eesti seadused lubavad? Selgub, et kõnesid võib küll salvestada, kuid see, mida nendega teha võib, on äärmiselt piiratud.

Salvestada võib luba küsimata, aga jagada ei tohi

Andmekaitse inspektsiooni avalike suhete nõuniku Maire Iro sõnul on telefonivestluste salvestamine eraisikutel lubatud ning selleks ei ole vaja teiselt kõne osapoolelt luba küsida. Kõne võib salvestada, kuid siiski kehtivad piirangud selle kasutamisele.

Salvestist võib kasutada enda jaoks, seega võib kõne salvestada näiteks eesmärgiga hiljem kokkulepitud kohtumise detailid meelde tuletada. Kõne sisu ei tohi aga teiste osapooltega jaga, seda ei kirjalikul kujul ega ka helifailina.

“Kui on kavatsus vestlus hiljem avalikustada, siis tuleb teisele osapoolele sellest eelnevalt teada anda ning jätta talle võimalus soovi korral kõne lõpetada,” ütles Iro. “Üldjuhul eeldatakse telefoni teel rääkides siiski, et tegemist on eraviisilise vestlusega kahe inimese vahel. Selline kõne võib sisaldada tundlikku infot, mida ei soovita laiema inimeste ringiga jagada.”

Loe edasi portaalist Geenius.ee


Päästa Liisa ID!
TerviseandmeteKaitsefoorum
targalt internetis bänner